Nasza szkoła to:
- placówka, która:
- jest silnie związana ze środowiskiem lokalnym, pielęgnuje tradycję, uczy szacunku dla historii i kultury oraz przywiązania do ojczyzny,
- jest nowoczesna i w sposób świadomy wykorzystuje nowe techniki i technologie,
- angażuje wszystkie podmioty do realizacji swoich zamierzeń,
- daje poczucie bezpieczeństwa, autonomii i wspólnej troski o realizację zamierzonych celów,
- jest miejscem, gdzie znaczna część nauki to nauka przez działanie.
- uczeń, który:
- potrafi samodzielnie zdobywać i wykorzystywać potrzebne mu informacje, posiada umiejętność korzystania z nowoczesnych źródeł technologii informacyjnej, posługuje się językiem obcym,
- aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym szkoły i miasta oraz zna i kultywuje tradycje rodzinne, regionalne i narodowe,
- jest rzetelnie przygotowany do kontynuowania nauki w kolejnych etapach a także wykazuje twórczą postawę w rozwiązywaniu różnorodnych problemów.
- nauczyciel, który:
- jest doskonale wykształcony, wypracowuje nowe, skuteczne metody pracy a swojej pracy stosuje nauczanie interdyscyplinarne,
- jest sprawiedliwy i konsekwentny, cieszy się autorytetem u dzieci i ich rodziców , posiada umiejętność współpracy i współdziałania,
- motywuje swoich podopiecznych do nauki poprzez częstą gratyfikację ich osiągnięć,
- rodzic, który:
- współtworzy jakość szkoły i aktywnie uczestniczy w procesie budowania systemu wartości,
- wspiera nauczycieli w pracy,
- pomaga w rozwiązywaniu problemów szkolnych,
Prawdziwa i nowoczesna edukacja musi być działaniem zamierzonym i świadomym, realizowanym wspólnie z organem prowadzącym, środowiskiem lokalnym, nauczycielami, uczniami i rodzicami. Poczucie „bycia razem” pozwala działać efektywniej, motywując do wspólnego pokonywania różnych trudności pojmowanych jako impuls i bodziec do poszukiwania nowych rozwiązań. Wszystkie dążenia w kierunku nowoczesnej edukacji powinny mieć silne korzenie w wartościach wynikających z tradycji, kultury i szeroko pojętej tolerancji. Ta świadomość pozwala nam śmiało planować i realizować nowe przedsięwzięcia, wyrażające się w następujących działaniach:
W obszarze organizacji i zarządzania szkołą
- stworzenie optymalnej bazy lokalowej wyposażonej w nowoczesny sprzęt, wykorzystującej nowe technologie,
- właściwa organizacja pracy szkoły, inspirująca do twórczych działań,
- pełniejsze wykorzystywanie wszystkich atutów szkoły,
- zespołowe decyzje o zamierzonych działaniach edukacyjnych i wychowawczych,
- podnoszenie kwalifikacji kadry poprzez doskonalenie wewnętrzne i zewnętrzne,
- współpraca z organizacjami rządowymi i pozarządowymi w celu pozyskiwanie środków niezbędnych do realizacji celów,
- tworzenie wspólnoty podmiotów skupionych wokół szkoły, otwartych na jej potrzeby i otaczającą nas rzeczywistość.
W obszarze zarządzania jakością kształcenia
- osiągnięcie wysokiego poziomu kształcenia poprzez podnoszenie jakości nauczania,
- wykorzystywanie nowoczesnych technik i metod pracy,
- motywacyjny system oceniania,
- systematycznie dokonywane pomiary jakości pracy szkoły,
- bogata oferta dodatkowych zajęć rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania,
- system pomocy dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi.
W obszarze wychowania i opieki
- wspieranie działań służących promocji ekologii i zdrowego stylu życia oraz rozwojowi bezpieczeństwa,
- realizacja założeń programu wychowawczego,
- aktywny udział w życiu środowiska lokalnego,
- współpraca z rodzicami według wspólnie ustalonych zasad,
- rozwinięty i dostosowany do potrzeb system opieki i wsparcia dla uczniów rodziców,
- zajęcia opiekuńcze dla dzieci poszerzone o pomoc dydaktyczną.