Trzecioklasiści z dużym zapałem tworzyli Lapbooki, co w wolnym tłumaczeniu oznacza: książka na kolanach. Jest ona swego rodzaju obrazkową mapą myśli na dany temat. Dzięki takim działaniom uczniowie rozwijali różne umiejętność, takie jak: pisanie, czytanie, logiczne myślenie, umiejętność szukania, gromadzenia oraz porządkowania informacji. Tworząc je wykazali się kreatywnością i zaradnością. Komponując z części logiczną całość, wyróżniali najważniejsze treści i ukrywali je w koperty, papierowe skrytki, harmonijki itp.
W wyznaczonym terminie każde dziecko mogło zaprezentować efekty swojej pracy na forum klasy. Wszyscy z zainteresowaniem słuchali i oglądali prace swoich koleżanek i kolegów. Każda wzbudziła zainteresowanie. Uczniowie chętnie opowiadali o swoich działaniach i prezentowali wiedzę jaką zdobyli opracowując wybrany przez siebie temat.
Taka praca sprawiła, że zdobywanie nowej wiedzy było łatwiejsze i przyjemniejsze.
To nie koniec naszej przygody z lapbookami.
Małgorzata Kozakow