Dzisiaj: Czwartek, 14 listopada 2019
 Czytających: 76

Nasza szkoła to:

  • placówka, która:
    • jest silnie związana ze środowiskiem lokalnym, pielęgnuje tradycję, uczy szacunku dla historii i kultury oraz przywiązania do ojczyzny,
    • jest nowoczesna i w sposób świadomy wykorzystuje nowe techniki i technologie, 
    • angażuje wszystkie podmioty do realizacji swoich zamierzeń, 
    • daje poczucie bezpieczeństwa, autonomii i wspólnej troski o realizację zamierzonych celów,
    • jest miejscem, gdzie znaczna część nauki to nauka przez działanie.
  • uczeń, który: 
    • potrafi samodzielnie zdobywać i wykorzystywać potrzebne mu informacje, posiada umiejętność korzystania z nowoczesnych źródeł technologii informacyjnej, posługuje się językiem obcym,
    • aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym szkoły i miasta oraz zna i kultywuje tradycje rodzinne, regionalne i narodowe,
    • jest rzetelnie przygotowany do kontynuowania nauki w kolejnych etapach a także wykazuje twórczą postawę w rozwiązywaniu różnorodnych problemów.
  • nauczyciel, który:
    • jest doskonale wykształcony, wypracowuje nowe, skuteczne metody pracy a swojej pracy stosuje nauczanie interdyscyplinarne,
    • jest sprawiedliwy i konsekwentny, cieszy się autorytetem u dzieci i ich rodziców , posiada umiejętność współpracy i współdziałania,
    • motywuje swoich podopiecznych do nauki poprzez częstą gratyfikację ich osiągnięć,
  • rodzic, który: 
    • współtworzy jakość szkoły i aktywnie uczestniczy w procesie budowania systemu wartości,
    • wspiera nauczycieli w pracy,
    • pomaga w rozwiązywaniu problemów szkolnych,

Prawdziwa i nowoczesna edukacja musi być działaniem zamierzonym i świadomym, realizowanym wspólnie z organem prowadzącym, środowiskiem lokalnym, nauczycielami, uczniami i rodzicami. Poczucie „bycia razem” pozwala działać efektywniej, motywując do wspólnego pokonywania różnych trudności pojmowanych jako impuls i bodziec do poszukiwania nowych rozwiązań. Wszystkie dążenia w kierunku nowoczesnej edukacji powinny mieć silne korzenie w wartościach wynikających z tradycji, kultury i szeroko pojętej tolerancji. Ta świadomość pozwala nam śmiało planować i realizować nowe przedsięwzięcia, wyrażające się w następujących działaniach:

W obszarze organizacji i zarządzania szkołą

  • stworzenie optymalnej bazy lokalowej wyposażonej w nowoczesny sprzęt, wykorzystującej nowe technologie,
  • właściwa organizacja pracy szkoły, inspirująca do twórczych działań,
  • pełniejsze wykorzystywanie wszystkich atutów szkoły,
  • zespołowe decyzje o zamierzonych działaniach edukacyjnych i wychowawczych,
  • podnoszenie kwalifikacji kadry poprzez doskonalenie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • współpraca z organizacjami rządowymi i pozarządowymi w celu pozyskiwanie środków niezbędnych do realizacji celów,
  • tworzenie wspólnoty podmiotów skupionych wokół szkoły, otwartych na jej potrzeby i otaczającą nas rzeczywistość.

W obszarze zarządzania jakością kształcenia

  • osiągnięcie wysokiego poziomu kształcenia poprzez podnoszenie jakości nauczania,
  • wykorzystywanie nowoczesnych technik i metod pracy,
  • motywacyjny system oceniania,
  • systematycznie dokonywane pomiary jakości pracy szkoły,
  • bogata oferta dodatkowych zajęć rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania,
  • system pomocy dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi.

W obszarze wychowania i opieki

  • wspieranie działań służących promocji ekologii i zdrowego stylu życia oraz rozwojowi bezpieczeństwa,
  • realizacja założeń programu wychowawczego,
  • aktywny udział w życiu środowiska lokalnego,
  • współpraca z rodzicami według wspólnie ustalonych zasad,
  • rozwinięty i dostosowany do potrzeb system opieki i wsparcia dla uczniów rodziców,
  • zajęcia opiekuńcze dla dzieci poszerzone o pomoc dydaktyczną.
Aktuallizacja: 2012.10.29 - 20:53 / Autor: Webmaster
Urząd Miejski w Świdnicy Kuratorium Oświaty we Wrocławiu Ministerstwo Edukacji Narodowej Centralna Komisja Egzaminacyjna Okregowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu Rzecznik Praw Dziecka